Nitus | Bramy rolowane




Bramy rolowane

Bramy rolowane garażowe charakteryzują się dużą uniwersalnością z uwagi na możliwość ich montażu zarówno w pomieszczeniu jak również na zewnątrz. Oferta idealna dla Klientów, posiadających garaże o małych gabarytach. Dzięki zamontowanej skrzyni nawojowej, do której zwijany jest płaszcz bramowy, zaoszczędzona zostaje przestrzeń wewnątrz garażu.

Informacje ogólne:

  • pancerz bramy wykonany z profili aluminiowych co czyni ją całkowicie odporną na korozję
  • panele pancerza o wymiarach 77 x 18,5 mm wypełnione są pianką poliuretanową
  • skrzynia nawojowa bramy skutecznie chroni system napędowy przed warunkami atmosferycznymi
  • standardowo zaopatrzone w rurowy napęd elektryczny, wyposażony w mechanizm do awaryjnego otwierania korbowego
  • istnieje możliwość zastosowania paneli przeszklonych na specjalne życzenie Klienta
  • hamulec inercyjny w standardzie

specyfikacja techniczna

Informacje

Bramy rolowane garażowe przeznaczone są do użytku w garażach, pomieszczeniach gospodarczych, halach, wszędzie tam gdzie nie istnieje potrzeba intensywnej pracy bramy. Bramy rolowane garażowe charakteryzują się dużą uniwersalnością z uwagi na możliwość jej montażu zarówno w pomieszczeniu, jak również na zewnątrz zamykanego pomieszczenia (przed otworem bramowym) oraz w świetle otworu. Skrzynia nawojowa bramy skutecznie chroni system napędowy przed warunkami atmosferycznymi. Skrzynia nawojowa, pancerz i prowadnice bramy rolowanej wykonane są z aluminium co czyni je całkowicie odporną na korozję.

Brama standardowo zawiera rurowy napęd elektryczny 230V wyposażony w mechanizm NHK do awaryjnego otwierania w przypadku zaniku zasilania bądź awarii napędu. Bramę można dodatkowo wyposażyć w elementy sterowania tj. sterowanie radiowe, zabezpieczenia itp.

Konstrukcja bramy

Budowa bramy rolowanej:

a) Pancerz bramy

  • profile aluminiowe wysokość 77 mm
  • listwa dolna z uszczelką

b) Zespół nośny:

  • prowadnice aluminiowe
  • skrzynia nawojowa zabudowana na całej szerokości
  • dodatkowe elementy nośne

c) Zespół napędowy:

  • wał nawojowy
  • napęd elektryczny z systemem NHK

Pancerz bramy

Pancerz bramy wykonany jest z profili aluminiowych o wysokości 77 mm i grubości 18,5 mm. Profile powlekane lakierem o wysokiej odporności na ścieranie. Profile wypełnione bezfreonową pianką poliuretanową. Poszczególne profile w bramie mogą zostać zastąpione profilem przeszklonym lub wentylacyjnym (opcja za dopłatą). Dolny profil bramy jest zastępowany w standardzie listwą dolną z uszczelką gumową.


Wysokość profilu

77 mm

Grubość profilu

18,5 mm

Waga profilu

5 kg/m2

Wypełnienie

pianka poliuretanowa

Zespół nośny

Prowadnice i skrzynia bramowa wykonane są z aluminium i stopów aluminium. Prowadnice wyposażone w uszczelki szczotkowe. W bramach garażowych stosuje się dwa rodzaje skrzyń:

Skrzynia 300 - z łożyskami stałymi

Skrzynia 360 - z konsolą jezdną

Zastosowana skrzynia uzależniona jest od wielkości bramy.

Parametry bramy

Ograniczenia wymiarowe:

  • maksymalna szerokość bramy: 5400 mm
  • maksymalna wysokość bramy: 4400 mm
  • maksymalna powierzchnia bramy: 16 m2

Dopuszczalna wysokość bramy jest ograniczana wraz ze wzrostem szerokości zgodnie z tabelą w cenniku!

  • B - szerokość otworu
  • H - wysokość otworu
  • Hp - wysokość światła przejazdu
  • Bp - szerokość światła przejazdu
  • h - nadproże
  • W1 - węgarek
  • W2 – węgarek
  • PGP – poziom gotowej posadzki

Montaż

Na mur za otworem bramowym

W przypadku montażu na mur od wewnątrz po obu stronach otworu należy przewidzieć odpowiednią ilość miejsca na prowadnice, a w nadprożu na skrzynkę.

Dla B > 4200 szerokość bramy zwiększa się o 300 (B + 300)


 

Brama ze skrzynią 300

Brama ze skrzynią 360

Nadproże (h)

300

360

Węgarek (W1, W2)

90

90

Światło przejazdu (Hp)

H-20(1)

H-20(1)


Na mur przed otworem bramowym

W przypadku montażu na mur od zewnątrz po obu stronach otworu należy przewidzieć odpowiednią ilość miejsca na prowadnice, a nad otworem na skrzynkę.

Dla B > 4200 szerokość bramy zwiększa się o 300 (B + 300)


 

Brama ze skrzynią 300

Brama ze skrzynią 360

Światło przejazdu (Hp)

H-20(1)

H-20(1)

(1) - wysokość światła przejazdu warunkuje ustawienie krańcówek w silniku


W świetle otworu

Prowadnica jak również skrzynia znajdują się całkowicie w świetle otworu, co powoduje zmniejszenie faktycznego światła przejazdu zarówno na szerokości (o szerokość zamontowanych prowadnic) jak i na wysokości (o wysokość zamontowanej skrzynki wraz z znajdującą się pod nią listwą końcową).

Dla B > 4200 szerokość światła przejazdu zmniejsza się o 300 (B - 300)


 

Brama ze skrzynią 300

Brama ze skrzynią 360

Światło przejazdu (Hp)

H-320(1)

H-320(1)


Opis bramy w wykonaniu standardowym

  • montaż bramy od wewnątrz
  • profile bramowe T77 o grubości 18,5 mm, powlekane lakierem, wypełnione bezfreonową pianką poliuretanową
  • obudowa w kolorze standardowym (biały/brąz)
  • skrzynia 300 lub 360 zgodnie z tabelą w cenniku
  • stalowy wał nawojowy o średnicy 70 mm lub 125 mm, w zależności od rozmiaru
  • pierścienie dystansowe na wale nawojowym
  • rurowy napęd elektryczny NHK z awaryjnym otwieraniem (montowany z prawej strony patrząc na skrzynkę)
  • wyłącznik klawiszowy natynkowy wewnętrzny
  • korba z hakiem o długości 1,4 m
  • hamulec inercyjny w standardzie

specyfikacja wizualna

Kolory obudowy rolowanych bram garażowych

  • skrzynia 300 i 360
  • prowadnice

Kolor

Zbliżony do RAL

Biały

9016

Brąz

8017/8019


Kolory bramowego profilu T77

Nr koloru

Kolor

RAL*

01

Biały

9010/9016

02

Jasnoszary

7038

03

Brązowy

8014

04

Jasnobeżowy

1001

07

Srebrny

9006

27

Kremowo-biały

9001

84

Kość słoniowa

1015

13

Zieleń mchu

6005

14

Purpurowy

3004

30

Brąz jamajski

8017/8019

12

Teak

-

22

Złoty dąb

-

38

Antracytowo-szary

7016

* kolor zbliżony do podanego RAL

PRZESZKLENIA

Estetyka i funkcjonalność bram rolowanych może zostać wzbogacona o przeszklenia, które pozwalają na lepsze oświetlenie wnętrza garażu. 

Profil przeszklony - brama roletowa

Profil z przeszkleniem


Projekt i wykonanie   Virtual3D
Używasz starej wersji przeglądarki. Strona może wyświetlać się niepoprawnie. Dokonaj aktualizacji.